Migrän 

Jag lider en del av migrän och speciellt nu (snartså) på sommar halvåret. Av framför allt väderomslagen men oxå föroreningar i luften mm.

Iaf så blir det en hel del tabletter och de är inte billiga eller det är ju relativt men kan man få det billigare så är det ju bra.

Tror att jag började en gång i tiden med dessa

 

Dessa kostar 115kr för 18st. 1st ca 6,39kr.
Sen kom några som skulle vara lite snabbare och bättre 

 

Dessa kostar 89,90kr för 10st. 1st ca 8,99kr. Dyrare stycket men värt om de hjälper och verkligen är bättre.

I veckan fick jag då en kalldusch på Apoteket. Det finns andra som är billigare och då menar jag BILLIGARE

   
Dessa kostar 52,50kr för 20st. 1st ca 2,63kr.

Skillnade mellan dyrast och billigaste är 6,36kr/tablett.

Jag tar alltid två tabletter på en gång och det är ofta som jag inom två till tre timmar måste ta två tabletter till för att få bukt på min migrän. 

Att välja det billigare alternativet skulle betyda att jag sparar ca 25kr per tillfälle då jag måste ta 4st tabletter och ca 12kr då det räcker med 2st tabletter.

Klart jag valde att testa de billiga, de skulle enligt personalen på Apoteket vara det samma.

Hur kan det vara sådan skillnad i priset?

Kommentera

