Fullt ös…

Ja i går var det mycket på gång.

Jag började min lediga dag på möte några timmar och maken tog lillebror med sig för att ta av gipset och sätta på nytt.

Det hade gått bra. Det kitlade enormt när de körde med maskinen som öppnar gipset och han hade skrattat mycket. Det nya gipset blev grönt på ena foten och blått på andra. Så blev det för att han älskar grönt och bästisen älskar blått. Medan gipset torkade åt han sin frukost som de hade tagit med, inte lätt att vara borta tiiiidigt på morgonen.

När de var färdiga på sjukhuset och jag på mitt möte, sammanstrålade jag och maken, lillebror till skolan. 

In till en markisare och pratade solfilm och markistyg. Vidare till en annan markisare och prata samma.

En dagenslunch någonstans. Härligt att bli bjuden eller det kallas för styrelsemöte, vi diskuterade några punkter ang företaget mm.

Vidare till vår husvagnsåterfötsäljare. Ville titta på något tillbehör till husvagnen. 

Nu är det några beslut som skall tass, tyvärr gäller det massor med pengar och jag blir lika villrådig var gång, får världens beslutsångest även om det är jag som är den pådrivande.

Medans maken gjorde några egna ärenden samt hämtade lillebror i skolan tog jag en avkopplande ryggläges stund i sängen med kaffekopp och broschyrer i handen. Fast det tar en del energi att tänka på ekonomi/pengar så jag använde nog den mesta tiden till att läsa insidan av ögonlocken. Kaffet var nämligen knappt till hälften uppdruket och väldigt kallt  när maken ringde för att medela att de var på väg hem.

Matlagning, läxläsning, övningar, lägerpackning, arbetspackning, duschning, strykning, tvättning, handling och socialsamtal med mormor, stod på kvällens to do lista för oss.

Vissa dagar är bara för mycket.

Kommentera

