Mardröm 

Jag har tagit livet av en kanin, dragit av huvudet från kroppen.

Kanske måste förklara mig liiite här.

Vid morgonkvisten, natten då maken körde till Tyskland, vaknade jag med ett ryck efter en obehaglig dröm.

Drömde om en svart kanin. Jag skulle nog fånga in den. Vi var inomhus. Den ville inte alls fångas utan hoppade runt som kaniner gör för att komma undan. Så råkade den fasta med huvudet i något som ” var trångt”, tänk lite Emil med soppskålen, typ. Jag fick tag i kaninen och skulle ta loss den, drog lite försiktigt och plopp så hade jag kroppen i handen och huvudet satt kvar. Precis som med kycklingar el hönor som nackas, så sprattlade kaninen. Jag hölt på att få hjärt snörp, höll andan, samtidigt som jag både vrålade och gick där ifrån. Blev arg på mig själv för att jag lät kaninen lida men blev så sjukt chockad.

Alltså! Det var ju sjukt skönt att vakna upp och inse att detta bara var en mardröm, men det var obehagligt äckligt.

Kan detta betyda något? 

Kommentera

