Helgen med kli och vårsol 

Vi fortsätter på temat gips, jag blir nog snart tokig och så även lillebror.

Det kliar, det kliar, det kliar. Inte så värst invändigt som utvändigt på kroppen. Om jag förstod det hela rätt, finns det glasfiber i eller kring gipset.

Glasfiber är ju precis som isolering, väldigt kliigt.

Problemet med att inte ha ont, ja inte så att jag önskar att han skall ha ont men han är ju så rörlig. Benen är ju precis överallt, händerna oxå. Jag tror att han lossar på lite glasfiber när han gnider runt med benen och händerna, tar det med sig liksom.

I helgen har vi sanerat. Vi har nog tvättat allt som han har haft och har kontakt med. Sängen. Pyjamas. Byxor. Filtar. Duschat. Duschat. Duschat.

Det är tur att vädret är med oss i detta jobbiga. I helgen har vi haft sol, sol, sol, så underbart att få njuta av solens strålar mot ansiktet.

Jag har alltså fått njuta i solstolen men oxå fixat med jordgubbslandet, dragit lite maskrosor från gräsmattan.

Inne har jag fixat och trixat, städat, tvättat, tränat med lillebror, läst och räknat med lillebror. Lagat långkok, kalops.

Vi, jag och barnen, har haft en ensamhelg. Maken har jobbat, en busstur till Tyskland. 

Kommentera

