Påsken

Nu är Påsken och ledigheten över för denna gången. Tråkigt men sant.

Som sagt, vi firar inte mycket Påsk. Lite gula kycklingar, något Påskägg och lata dagar räcker för oss.

Vi tog tag i lite här hemma. Maken tvättade uteplatsen, hämtade hem grillen och jag passade på att fixa lite inomhus samt storstäda lillebrors rum.

Min bortgångna väninnas man kom och grillade med oss den ena dagen. Den blev tuffare än jag väntar mig men så ljuvligt att få prata av sig lite. Minnas. Hoppas han tyckte det samma.

Ledigheten avslutade vi med att bjuda hem oss till mormor på middag och väl hemma igen gick jag igång med att rensa mera, ta bort möbler från en möblerbar hall. Luftigt och skönt. Kunde gjorts för något år sedan men då lyssnade ingen på mig men nu har det visat sig att jag redan då hade rätt.

Jag har fått sova middag var dag, det är det bästa som finns. En kopp kaffe med till stora sängen, höja ryggen, ta fram paddan och vänta på att ögonen går i kors.

Har jag sagt att jag älskar mina lediga dagar……??????

Kommentera

