Långfredag

Långfredagen kändes ganska lång, inte för att det var långfredag utan mest troligt för att vi gick upp i tid.

Sonen sålde sina tidningar och skulle sedan i väg till skolan för att mecka med gitarrer.

Vi passade på att kolla in utbudet på Plantagen men jag shoppade inget mer än en buket tulpaner.

Dagen visade sig från sin gråaste och våtaste sida, så vi passade på att slänga ut lite blåkorn i trädgården.

Annars åt vi lite gott, inte så påskinspirerat utan lite mer så där, nu är det helg och ledigt gott.

Gottebortdet var väl det som mest tyde på Påsken och jag inser att jag faktiskt är en av de föräldrar som ger mina barn 1kg godis nu i Påsk. Maken tror mig inte, men små skålar här och där och ett påskägg väntandes, blir det lätt mycket.

…och så fortsätter det i några dagar.

Kommentera

