Överraskning och Välkommen hem

I tisdags förra veckan körde maken till Holland med ett gäng konstfantaster. I går kväll kom han hem igen.

 

Lillebror läääängtade riktigt efter sin pappa och ville välkomna honom på bästa sätt. En egengjorda hälsningsteckning på ytterdörren.

Klockan hade passerat 22.00 när han steg in genom dörren och i normala fall borde båda barnen, ja jag oxå nästan, ligga i säng vid det laget men det är ju Påsklov.

Vi fikade på en kvällsmacka, lillebror bjöd på nybakade småkakor medan vi pratade av oss. Det blev liksom lite stökigt när alla skulle berätta om en hel vecka som gått. 

När mannen är borta så här, flera dagar och i utlandet, brukar det betyda att han har överraskningar med sig hem. Lillebror deklarerade högt och tydligt att vi INTE behövde vänta till måndag. Han ville ha dem NU.

I morse mötte lillebror mig i hallen när jag var på väg in i badrummet, då studsade han vidare in till sin pappa för morgon mys.

Storebror är ledig och hemma, jag jobbar, mannen jobbar halv dag och lillebror skulle till fritids. Tur att aktiviteterna inte skulle börja förrens kl9.30, med tanke på hur sent han kom i säng. Troligen kommer tröttheten i kväll.

Veckan som kommer innebär mycket LEDIGT men oxå ÖVERRASKNING för mig, har jag hört.

Kul på sitt sätt men jag är inte glad för överraskningar. Jag har ett behov av att veta. Nu måste jag ta resa på, när på dagen, om barnen skall vara med, vad för kläder som behövs…..sen skall jag försöka släppa kontrollen.

Kommentera

