Påsk

Lillebrors skola önskade att ALLA elever kom till skolan i dag med någon form av påskutklädnad. Lillebror älskar att klä ut sig och var eld och lågor i morse.

Själv är det det värsta jag vet och så har det varit sedan barnsben. Jag tycker inte heller om att klä upp mig. Ta mig som jag är, annars får det vara. Känner jag.

Med min personliga känsla för utklädnad och den där nonchalansen från skolan om att skolan skall vara avgiftsfri, så blir jag irriterad inför sådana hära arrangemang.

Det finns så många barn som har det dåligt rent ekonomiskt, som aldrig kan vara med på sådant. Sen finns det de föräldrar, som jag själv, har noll intresse för spektakel och så finns det de förädrar som planerar långt i förväg och går ”all in”.

Det blir så orättvist för barnen. Livet är orättvist, jag vet och det är väl det som gör att man ibland kämpar på lite till för att komma dit där andra är, men i skolan.

Det har ju under de senaste veckorna pysslats en del i skolan, det finns en del resurser, varför använder man inte dem till något gemensamt, där alla är lika med en personlig prägel.

Iaf så pysslade lillebror själv hemma till sin utklädnad…

 

Stolt som en kyckling var han när det var färdigt.

Nu lurar Påsklovet efter helgen och det skall bli skönt att vara ledig några flera dagar.

Kommentera

