Städa med ättika 

I lördags fick vi helt underbart väder, sol, sol från en klar blå himmel. Jag blev så sugen på att dra igång vårens trädgårdsarbete men datumet är ju faktiskt bara mitten av mars.

 

Så jag tömde uterummet och körde en vårstädning där ute/inne. Det var så härligt varmt, lite svettigt och med bara fötter.

Jag testade att städa med ättika och bikarbonat. 1dl ättika och 2msk bikarbonat blandades i en burk och med tandborste tvättade jag uterummets fönsterprofiler med det. Sköljde sen av med vatten. Blev riktigt nöjd. Profilerna är från år 2001 så de kan ju inte bli vita men jag tror aldrig jag fått dem så här rena och så lätt.

Nu längtar jag ännu mycket mera efter våren, solen och värmen. 

Kommentera

