Att hålla sig frisk

…kan ju vara svårt men lite kan man ju göra själv.

 

När rästen av familjen låg sjuka i influensa så klarade jag mig….varför?

Jag tror helt klart att jag tänker till lite mer än barnen och deras pappa, jag kan dock inte vara helt säker.

När familjen är sjuk tvättar jag händerna ofta, framför allt innan mat. Jag pussas inte. Och sedan ett tag tillbaka har jag min tandborste i ett eget skåp, långt ifrån de andras.

Nu har jag äntligen fått övriga familjen att tänka lite lika, vars en mugg till tandborstarna, istället för en gemensam. Förhoppningsvis trillar de inte mot varandra och därmed kanske vi slipper smitta varandra. 

Men det krävdes en tonåring som ofta tar fel tandborste, använder pappas, för att han inte kommer i håg vilken färg han har på sin tandborste.
Jag har tidigare velat färgkoda tandborstarna men de är betydligt dyrare att köpa en o en än i förpackning om sex.

Den dagen, om X antal år, när vi gör om badrummet, blir det vars ett skåp till alla och då kommer tandborstarna verkligen ifrån varandra.

Skall bli intressant och se om detta hjälper mot smitta.

Kommentera

