Flickkläder / Pojkkläder

Finns det kläder som är ämnade för bara flickor eller bara för killar?

I mina ögon sett, är det en smak sak, en sak du själv väljer.

Eller….

Om du som kille kommer till skolan i flickkläder, är då risken stor att bli mobbad? Vågar jag som förälder låta min son att gå till skolan i det jag tycker är flickkläder?

 

Häromdagen ställdes jag inför detta beslut och hade super svårt för att besluta mig i hur jag skulle reagera.

Lillebror hittade ju DE häftigaste skorna, ville bara ha.

Dessa skor säljs på flickavdelningen och jag tycker de känns som/ser ut som flickskor.

Eftersom sonen inte köpte mitt flick/pojke resonemang så valde jag att säga att jag behövde tänka på köpet. Det köpte han men jag är övertygad om att han inte glömt dem till nästa gång vi kommer till affären och då kommer jag att ha problem.

Kommentera

