Tv reklam…

…blir faktiskt lite arg.

Alltså det är inget direkt fel på att vi har reklam i tv, det är något man kan förhålla dig till. Jag brukar säga till barnen att reklam skall man inte lita på, de försöker alltid få en till att handla och det stämmer oftast inte.

Reklam pauser är bra, då går jag på toa, jag fixar något att dricka eller äta eller så börjar jag spela in mitt program och kan sen spola fram i pauserna och så har jag fått se hela programmet i tid fast jag satte mig efter att det började.

Men jag blir lite arg när de har reklam för filmer med skrämande scener innan klockan 21.00. Det händer att lillebror får titta på bygg och inredningsprogrammen som startar kl 20.00 och varar en timme. Ofta händer det att det är otäcka scener i reklamen från kommande filmer som visas då. Kan han sova sen? Nix.

Eller är det meningen att de alltid skall lägga dig kl 20.00? Inte se Melodifestivalen, Fångarna på fortet, Gladiatorerna osv? Jag tycker ju klart att dessa tv program är familjeprogram som jag gärna tittar på med honom.

Ja jag blir lite arg, det är inte kul med ett barn som har mardrömmar sen.

One thought on “Tv reklam…

  1. Kan hålla med dig där, har Bogge här hemma som har mycket mardrömmar/nattskräck och ofta kommer det upp frågor kring sådant som han tycker är läskigt och som han sett glimtar av på TV… Ha en fin fredag ❤

Kommentera

