Zoegas kaffe

på extra pris.

I torsdags fick jag mail el sms från City Gross att man veckan ut kunde handla kaffe för 20kr paketet när man handlade andra varor för minst 100kr.

Efter doktor besöket på torsdagen med lillebror skulle vi kört in om CG och handlat men jag glömde både matpengarna och CG kortet hemma.

I fredags cyklade jag dit, shoppade lite gluten fria mjölsorter och så kaffe klart. Tre paket.

Söndag, sista dagen för kaffeköp, vädret var fint, så det var bara att klä lillebror och ta cykeln.

Stod i val och kval om jag skulle ta självscanningen så jag hade full koll på de där 100kronorna. Fast jag gillar inte självscanningen, det tar kassörskornas jobb och det är ett yrke jag själv haft under ett decennium. Så det blev det klart inte.

Men gaaa. Jag fattades fem kronor, vid kassan, i varor för att få mitt billiga kaffe. Tog ett paket tuggummi där vid kassan, jag som inte skulle tugga tuggummi mera, så fick jag mitt kaffe.

Lite mindre billigt eftersom jag handlade något jag inte behövde. 

Lycklig när jag kom hem och kunde fylla på mitt föråd av den ljuvliga dryck eller bönorna till denna ljuvliga dryck. Nu har jag nog tio paket här hemma. 

20kr är nog 10kr billigare än det brukar vara när det är billigt och då måste man ju verkligen passa på.

Kommentera

