Sköldkörtel 

Jag har sedan årsskiftet mått sämre med min energi/sköldkörtel och jag sätter det i samband med stress. Det är verkligen tydligt i mina ögon.

Så läser jag på internet, lite här och lite där, om att stress och mat kan trigga sköldkörteln. Mitt stora problem är att jag inte vet i vilken av ändarna jag skall börja och jag har ingen energi att påverka min mann om att maten antagligen HAR betydelse för mitt mående.

Iaf så tog jag nya prover förra veckan, de är sämre och jag skall öka dosen av Levaxin.

Kan det verkligen vara rätt att öka intaget av något syntetiskt/kemikaliskt i kroppen om det handlar om stresshantering och mat?

Helt ärligt vill jag ha recept på hjälp med stresshanteringen och matkunskaper/dietist istället  för kemikaliska mediciner.

Någon som vet hur man får en läkare till det???

3 thoughts on “Sköldkörtel 

  1. Har tyvärr inget bra tips att komma med 😦 Men det där med dietist kanske du kan ordna på egen hand? Om du googlar kanske du kan få kontakt med någon dietist i närheten där du bor? Då får du betala själv för det hela iofs, men kanske kan vara värt det?

Kommentera

