Fortsatt sjuka

och jag jobbar på att koppla av.

Storebror är fortsatt dålig men det verkar vända något. I dag har jag fått in honom i duschen och det om något brukar sätta fart på måbra filingen.

Jag har passar på att tvätta barnens sängkläder och vädra täcke och kuddar, brukar oxå vara en sån sak som påverkar humöret vid tillfrisknandet.

Jag var ganska aktiv innan lunch, motionerat, strukit tvätt, tvättat, dammat, fixat och donat, efter lunch var det dax för min kopplaavtidochmysmedvadduvill. En kopp kaffe, inrullad i filt och Ikea katalog och paddan i handen på sängen med hissad ryggläge. En liten tupplur oxå är ljuvligt.

Till helgen hade vi lite planer men de får kanske ändras och det är inte kul för det kommer inte igen om man så säger.

4 thoughts on “Fortsatt sjuka

  1. Influensatider?
    Här har vi klarat oss, yngsta sonen har lite halsont men det verkar inte bli så mycket mer än så. Krya på er!
    Och som synes så exprimenterar jag med ännu en ny blogg…. har flyttat inlägg och kommentarer. Fattar själv inte hur jag ids ödsla energi på det 😉

    • Tack för krya på önskningen. Jag är ganska orolig för kommande vecka, vi har två skolmöten som jag vill gå på, misstänker att jag blir dålig när de andra är friska igen. Man är en liten flyttfågel tills man hittat hem, så vi får hoppas du hittar hem nu då 😉

Kommentera

