Att göra listan…

En sådan, att göra lista, skulle jag haft denna vecka när jag varit hemma med lillebror. Jag har inte gjort något vettigt denna vecka. Hade verkligen behövt en sådan som fick igång mig.

Ibland har man, att göra listor, så man drunknar i dem. Både många listor och mycket på dem. Just nu ingen alls.

Fast hade jag velat hade jag kunnat komma på hur mycket som men jag hade inte riktigt lust med köksskåpen, toalett skåpen, andra skåp, pannrumstädning, torka av innerdörrar, putsa speglar och smältväder bjuder ju inte riktigt på vädring och städning av klädförvaring.

Nej! Jag har tagit det lugnt, sovit middag, varit små stunde ute med lillebror, läst böcker, tittat på film, lagat mat och annat smått. Det har faktiskt gjort gott för mig, är inte lika trött längre, fast jag kan inte säga att jag fått mer energi. Jag har inte heller kommit i väg och tagit mina prover hos vårdcentralen, vet inte om jag vågar nu när jag känner mig lite bättre.

I alla fall så kom jag på i går kväll att det fanns ju något jag kunde få gjort…

 

Japp! Jag tog ut de flesta jordgubbarna från frysen. Kokte sylt. Den var ju nästan slut till Jul och jag fick be familjen spara ett glas för att vi skulle ha till mandelmusslorna, men nu har vi igen. Jag fick ut 8 glas och känner mig riktigt nöjd. 

2 thoughts on “Att göra listan…

Kommentera

