Pms käring

Jag känner mig som värsta pms käring, sat käring, gnällspik…

Min bägare är överfull och det minsta lilla som kommer till, får mig att bli ett monster.

Förmodligen tycker nog familjen att det är lika jobbigt som jag. 

Tråkigt nog så är det bagatel sakerna som får bägaren att rinna över, då de stora tunga sakerna tar sån enorm plats och det är ju just det som känns så glyttigt.

Jag känner oxå att ju mer pms:ig jag blir, ju mer strukturerad behöver jag vara, även min omgivning och jag har svårt för förändringar, men det är svårt att kräva av andra.

Mat mat mat, är oxå viktigt just nu. Jättejobbigt. Nädå! Inga konstigheter men jag behöver fylla på energiintaget ganska ofta för att aldrig ligga på för lite, för det matar oxå pms odjuret.

I alla fall har jag fått prata med läkare och skall lämna prover. Jag vet inte riktigt vad jag vill att de skall visa. Vill inte äta mer medicin, tror inte det är bra i längden.

Nu ser jag fram emot en mysig dag med lillebror som fortfarande är sjuk.

One thought on “Pms käring

  1. Här är en till som har pms och det gör mig (och de andra i huset) smått galen, fy fabian vad jobbigt det är, både före, mitt i och efter, ska det verkligen vara såhär????? Som själva kryddan har jag också galna smärtor som får mig att kräkas, inte det minsta roligt. Kanske dags att kolla upp det där, men är ytterst tveksam till fler mediciner. Hoppas du får en mysig dag med lillebror. Kramisar Tina

Kommentera

