Storstädning/Julstädning

Har läst inne på Tinas blogg, Home 2 Tina, att hon storstädar köket, så välbehövligt även här hemma, och detta får mina tankar att sväva iväg.

Förr i tiden städade jag inför julen men han aldrig bli färdig. För mycket att städa och för lite tid OM man även ville julbaka och julmysa. Bättre är ju att städa nu efter jul och innan våren med alla uteaktiviteter kommer med sin värme och lata dagar i solstolen.

Men hur är det? Är vi lika delaktiga, både männ och kvinnor, i detta storstädandet? Att tömma skåp och vrån för att städa ur? För att göra fräscht i utrymmen som inte syns?

Ser era männ att det behöver städas?

Min gör det inte.

Tänker inte säga att han inte städar, för det gör han. Fast det ligger lite på rutin och att någon talar om att det behöver göras. Helgen är en sådan rutin, städa toaletterna, damma och dammsuga eller om jag under hösten säger att jag måste ha ner alla takplafonderna för att sommarens alla insekter ligger döda där i, ja men då är det helt ok för honom att städa.

I alla fall, det borde storstädas här hemma med. Just nu perfekt tid men jag orkar inte själv.

Kanske i ett annat liv… 

One thought on “Storstädning/Julstädning

  1. Min sambo kan städa, men kanske inte i den utsträckning jag önskar 😛 Jag är den som mer går och småplockar hela tiden, medan han är den som kan göra en rejäl insats emellanåt. Då röjer, rensar och har han sig..men sen kan det gå lång tid till nästa gång.

Kommentera

