Renovering

Det pågår renovering hemma hos oss…

 

…eller i alla fall en uppfräschning av entré hallen.

Det är 8 år sedan vi gjorde vid, byggde till den delen. Hallen har verkligen blivit sliten. Den vita väggen är inte längre vit och det fanns några märken här och där.

Har jag tur är det färdigt i kväll när jag kommer hem, att det bara behöver målas en gång. Taket målades i gårkväll och väggarna under dagen i dag, hoppas jag.

Sen skall allt upp igen på väggarna och ställas ut på golvet igen. Himmel vad ett hem kan bli upp och nervänt bara för att ett rum fixas. I den andra hallen står skoställen med massor av tidningspapper under, det är slaskväder ute. I vardagsrummet står vädringstället så vi kan hänga våra ytterkläder så länge. 

Allt det gamla, skoställ, väggkrokar, lampor skall användas igen, finns ingen anledning att byta. Dock har jag hittar något på Mio möbler som eventuellt kommer att köpas och hängas upp. 

Får fundera en vända till på det.

One thought on “Renovering

  1. Så kul med renovering/förändring där hemma. Läste om dina ögon, vet precis vad du menar, i höstas opererade jag mina ögon så jag slipper allt det där nu och det är jätteskönt.

Kommentera

