Obekvämt 

Japp! Det är rätt obekvämt faktiskt eller ovant, nä obekvämt.

Jag är en linsbärare och när jag inte är det är jag antingen glasögonbärare eller näst in till blind. Det är skrämande att man kan se så dåligt.

I måndags när jag skullesätta in linserna i ögonen upptäckte jag att den ena linsen var sönder. En bit var av, bara en pytteliten så jag försökte chansa och testade. Klart att det inte skulle fungera, kunde ju vem som räknat ut.

Värst av allt var ju att jag inte haden några nya. Reserv linserna hade legat och torka och de nya linserna blev beställda strax innan jul och har inte kommit än.

Det är rätt obekvämt med glasögon även om jag är van. Ögonen trivs nog, de blir inte så trötta och besvärade men JAG trivs inte.

Glasögonen kasar på näsan. Glasögonen blir smutsiga. Glasögonen blir prickiga om det regnar och snöar ute. Glasögonen blir immiga när man kommer in från att ha varit ute. Glasögonen är i vägen när man skall mysa med sina hjärtan. Glasögonen får lätt ett näsavtryck när man pussas. 

Nu längtar jag faktiskt efter att mina linser skall komma, att telefonen ringer och jag kan cykla ner till optikern och hämta mina beställda linser.

Kommentera

