Snuvad…

…på en ledig dag.

I morse var det trögt att komma upp. Det är så mycket svårare när resten av familjen skall ligga kvar. 

Znosade en timme innan jag gick upp. Jag är något snabbare av mig när jag inte måste vänta in lillebror vid frukostbordet eller köa vid toaletten, så jag hade ändå gott om tid.

Sitter på jobb. Lagom lugnt för mig, andra som får fixa med det nya året i bokföringsprogrammet. Telefonerna kapput eller iaf inkommande samtal funkar inte.

Kollar igenom veckan. Konstaterar att Trettondagen som jag trodde låg på torsdagen ligger på min fridag.

Jag som trodde det skulle bli en kort vecka denna vecka, så blir den som alla andra veckor.

Nää! Vill inte, vill mysa.

Kommentera

