Inbrott

Jag höll på att sätta kaffet i halsen i dag.

Telefonen ringde och i displayen stod det Inget uppringnings ID och det brukar betyda att samtalet är av privat karaktär och inte jobbrelatert.

-Jag ringer med anledning av villalarmet på xxxxxxvägen, vi har fått in ett inbrottslarm där i från.

Men alltså, jag står som nr 2 på listan om vem de skall ringa och jag har inte den blekaste anningen om vad familjen gör eller ens deras planer för dagen.

Alltså på stående fot skulle jag fatta beslut om det skulle gå som skarpt eller falskt…..inte helt lätt.

Behörighetskoden, vad var den nu igen, den säger man ju inte var dag liksom.

Som tur var kunde jag återgåtill  kaffet, någon storliten hade råkat göra fel. Det är ingen fara, sätter mest bara blodet i rusning med en tankeväckare om att det måste till kontinuerliga övningar och det ligger ju på oss vuxna att få till just  det lite kontinuerliga.

Andas ut…

Kommentera

