Halsfluss 

Jag fick en ingivelse om att ringa vårdcentralen i dag.

Lillebror var inte sig lik. Ville inte äta på grund av det onda i halsen och jag var helt lost med vad han skull kunna tänkas äta, kunna äta.

Gröt, yoghurt…

Så jag berättade för sköterskan, kanske mer för att få råd och tipps, kanske lite för hur det ser ut nu inför julen, om att slippa sitta på akuten julafton.

Hon svarade mig med att vi var välkomna under eftermiddagen och maken fick gå iväg med lillebror medans jag jobbade.

En ilsken halsfluss som behöver antibiotika.

Maken vaknade med halsont i morse och försökte få läkaren att kolla honom med men halsfluss måste få tid att ta sig, så vi får se om han oxå måste ta sig till vårdcentralen i morgon.

Vi får se…det viktiga är ju att lillebror nu piggnar till och kommer att fira jul nyktert.

Kommentera

