Sjuka i huset

Usch! Detta känns inte riktigt bra. Säkert inget farligt men så här dagarna innan Julafton och när man inte riktigt vet vad det är och smittorisken.

Lillebror fick helt plötsligt ont i huvudet och halsen under söndagen. Han blev helt tagen och orkeslös, somnade i sängen under eftermiddagen. Jag kan inte påstå att han ätit mycket men lite lagom har ändå åkt ner, blir man sen matad är det lite lättare.

Innan vi gick till sängs, tvingade jag i honom en klunk vatten och lite flytande alvedon. Det skulle jag inte gjort, det kom upp i och ut över soffan, fillt och hela han.

En dusch, nya kläder och så bäddade vi på golvet hos oss så jag kunde ha koll på honom under natten. Sover inte bra de nätterna när barnen är sjuka, lämna över till maken går inte heller då jag vaknar långt innan honom när det är något.

Att gå upp tidigt, som vanligt, låta familjen ligga kvar och så lämna min lille sjukling, känns inte bra. 

Under förmiddagen ringde han mig på jobb, ynklig och inte alls så glad och sprallig som han brukar vara. 

Han hade berättat för sin pappa, att  det är mammans uppgift att ta hand om sina barn när de är sjuka, speciellt som han är minst.

Mitt lilla hjärta.

Hoppas bara detta är nerverna inför julen, spänningarna och förväntningarna.

2 thoughts on “Sjuka i huset

  1. Nej det lät inte bra, jag hoppas verkligen att han kryar på sig och att ni andra klarar er och kan fira en härlig jul ❤ KRAM

Kommentera

