Jag är jäte art!!!

Amen han är för go…

Mina barn tyckte nog, i går, att jag var den hemskaste mamman som fanns. 

Lördag, ledig dag och jag satte dem på storstädning inne på deras rum. Huga! Hur kunde jag. Undanröjning, sortering, avtorkning och dammsugning.

Värst av allt, som belöning fick de inte paddan/datorn som de önskade, utan de fick leka, sysselsätta sig med något kreativt.

Själv gick jag in i duschen. Undertiden blev visst den lille väldigt arg på mig. Han röjde runt i sitt rum. Han skrev en lapp till mig.

  
När jag kom ut ur duschen kom han med lappen till mig och han berättade vad han gjort.

Inte kunde jag bli arg/sur/besviken på hans handling när han kom så till mig.

Vi pratade om att det var skönt att få ut det arga, både i handling och i skrift.

Sen studsade han in på sitt rum och fixade till sitt tillstökande.

Gosunge som nu oxå använder skriften att förmedla sina känslor.

Kommentera

