Att ta fel bil

Ha ha ha! Har du tagit fel bil någon gång? Satt nyckeln i fel bil?

Nja! nej det gjorde jag ju inte, fel bil alltså.

Men jag var i väg och hämtade den sista julklappen som jag beställt. När jag kommer ut från affären var jag nog lite desorienterad, går fram till min cykel, lägger paketet och vantar i cykelkorgen, när jag liksom känner att något är fel och det tar ett tag innan jag inser att det är fel cykel jag står vid.

Upps! Tur att inte den rätta ägaren kom på mig eller vi kanske hade stått och skrattat ihop.

Kommentera

