Köttbullar

Förra veckan tänkte jag fixa Julens köttbullar. Jag kom över ett nytt recept.

Som vanligt när jag är i köket går det inte riktigt som jag vill, så kanske blir det nya innan jul.

Jag tyckte inte om kryddningen och de blev alldeles för torra. Har säkert med att göra att jag inte tillsatte någon vätska mer än ägg och hade i skorpmjöl. Kanske var ugnsvärmen för hög, de var inne i ugnen för länge och det var för små.

 

Iaf så tyckte jag det var häftigt att väga dem för att få samma storlek och att de bara var att skjuta in i ugnen på 225grader i 10-15minuter, skaka till en ggr och klart. 

Det kommer klart att göras fler gånger här hemma fast med annan kryddning.

Hur gör du dina Julköttbullar?

Kommentera

