Så olika 

Tänk så olika dagarna är. I lördags fick jag gjort massor och i söndags nästan inget alls.

Jag gick på mitt gåband, duschade och sen fick jag röja upp efter store sonen. Snöstorm hade vi och att sälja tidning i det vädret är ju allt annat än roligt och då blir det totalt kaos i knoppen.

Han frös så otroligt mycket, när han kom hem, så han tog av sina kläder där han stod på trappen, lät allt ligga, in och satte sig vid den elektriska spisen för att värma sig.

Att min cykel stod framför dörren, att stövlar stod på trappen, att vantar låg framför och att PENGAVÄSKAN med PENGAR I oxå låg där ute utanför dörren, gav han blanka fan i.

Det fanns bara en sak i hans huvud, värme från kaminen.

Undra om han var lycklig över att jag tidigare hade vunnit mot honom om att han skulle ha vinterjacka, överdragsbyxor, stövlat och vantar på sig när han gick ut.

Allt skulle in och torkas, så även tidningar och pengar. Jorå! Vi hade pengar på tork.

Lillebror cyklade jag iväg med till en kompis. Inte så lätt i snöstorm och två decimeter slask på marken. Han klarade inte av sin cykel så jag fick ta honom på min cykel.

Under natten till i dag hörde jag nyckeln i dörren. En något sen och trött make tassade in och la sig bredvid mig i stora sängen, en timme innan klockan ringde för morgon, frukost och transport på nytt möte med hjälparna.

2 thoughts on “Så olika 

Kommentera

