Sjukling

I fredags kom storebror hem och förkyld. Ja inte är jag förvånad, det där med kläder. Var väl kanske inte bättre själv i den åldern.

Så dagens tidningssäljarrunda var väl inte det roligaste man kunde göra. Dessutom var det kallt, nollgradigt, lånecyklen gick inte att låna och att tänka om blev kaos och han har precis utökat sitt destrikt med ett till.

Det och dålig förtjänst i dag gjorde att han gav upp innan han kom runt och uppsägning om distrikt ligger nära till hands, nästan innan han har börjat.

Själv fick jag planera om, man skall hålla sig till original planen. Hade början på huvudvärk i fredags och struntade i gåbandet, en tablett och ryggläge var ljuvligare. Tänkte jag kunde ta det direkt på lördagmorgon innan kalas och Julande, men så behövde sonen halstabletter och Apoteket har ju bara öppet på förmiddagen. Sen hittade jag inte tiden mellan matlagning, lämning och hämtning av lilleman på kalas.

Istället åkte alla Julgardiner och Jusstakar upp i fönstrena. Så nu är det så mysigt här hemma.

Fast julstämning det har jag inte.

Kommentera

