Det känns tomt.

Ja det känns verkligen tomt och som om man väntar på något, nu när mannen inte är hemma.

Det går bra. Det fungerar oxå med barnen, snälla, något mer hjälpsamma och det är lite lugnare hella tiden. Lillebror lyckas äta två mackor på morgonen och vi tror det har att göra med lugnet. Maken måste prata och retas för att vakna, vi andra vill bara ta det lugnt.

Men jag saknar vuxen kontakten, det delade ansvaret som gör att det blir liiite mer tid till mig.

Nu är det helg. Vi Jular och kalasar.

2 thoughts on “Det känns tomt.

  1. Det är inte bara jag som är själv med kidsen hör jag. Hur länge ska din man vara bortrest? Själv är jag glad att min sambo kommer hem imorgon. Två veckor har passerat fort och det har gått ganska bra, men med allt mitt näsblod och tröttheten i kroppen så har det känts lite jobbigt senaste dagarna. De som är ensamstående gör det mycket bra måste jag säga!

  2. Vimsiga jag…du hade ju skrivit att du skulle vara själv en vecka…yrjag (för visst frågade jag nyss om hur länge du skulle vara själv? Ser inte min senaste kommentar..förvirrad) Men ja, med planering kommer man långt 😀

Kommentera

