Att sakna

Ibland är det bra att sakna för en stund, vara själv och göra vad man själv vill.

Mina männ har varit på scoutläger denna helg. Storebror åkte redan i fredagskväll och maken med lillebror stack i lördagsmorse för att sammanstråla med storebror.

Själv har jag bara gjort några måsten, fönstershoppat, besökt min mor och bara tagit det lugnt.

När jag fick smset om att de var på väg hem kände jag fjärilarna i magen och när de kom in genom dörren kände jag riktigt hur lugnt jag haft det, det har min hjärna behövt, dessa timmar av tyyyyystnad.

Bad och dusch, uppackning och tvätt, undanplockning och så alla dessa berättelser….inte en lugn stund.

 

Lördags mat som fick bli söndagsmat, fläskfilé med ugnsrostade rotfrukter och tzatzikisås och så kanelbullar till farsdagspresenterna. 
Men bäst är det ändå när familjen är samlad igen.

Kommentera

