Migrän

Tisdagen gick oxå i skolans och mailens tecken eller icke mailens tecken. Väntar fortfarande på någon typ av bekräftelse av mitt mail, från den ena.

Jag blir så drenerad av detta.

Varför kan inte DEN skolan, precis som många andra, ge sina högstadie elever vars en dator? Då hade sonen sluppit lida, dels för att vara annorlunda men framför allt hade han och lärarna fått till det där datortänket som oxå behövs. Man måste lära sig använda sin dator på rätt sätt oxå och där behöver han hjälp av lärarna, det räcker inte bara med en fysisk dator.

Lärarna och specialpedagogen verkar faktiskt skita i om han behöver extra stöd eller om han behöver andra verktyg för att klara sin skolgång.

Rektorn verka förstå men skyller på bakbundna händer från styrelsen.

Det lugn jag kände under lovet har varit gudomligt behaglig men förbyttes direkt till katastrof för mig eller i allafall till migrän, när skolan startade igen efter lovet.

Onsdagen vaknade jag klar med en hjärna som var på väg ut ur huvudet om jag lyfte huvudet högre än tungt på kudden. Ulrik var inte långt borta och maken fick göra omplanering i sin arbetsmorgon för att lämna lillebror på skolan. Själv låg hela dagen i sängen och för första ggr så var inte lillebror på simskolan. Jag mår dåligt för det med men han är överlycklig över att ha sluppit sin simskola.

Helt ärligt vet jag inte vad jag skall göra, för det här tär så enormt mycket men värst är det ju att sonen missar så mycket värdefull lärande varje dag som går utan hjälp.

Hur länge kommer HAN att orka?

2 thoughts on “Migrän

Kommentera

