På att göra listan…

…hade jag en önskan om att beta av några punkter under semestern. Länge kändes det som att det inte skulle bli så, dagarna hemma rann mest iväg tyckte jag.

Första helgen fick jag iallafall sorterat och kastar en massa provflaskor och annat mög från mitt badrumsskåp och jag förundras var gång jag öppnar det så luftigt och fint det känns.

Andra helgen skapade jag en balett och dansyta till lillebror. Dvs jag tog hand om det sedan tidigare ursorterat och påenhögslängta saker som legat i hallen i väntan på kastas. Ny står han där framför speglarna och dansåmarsig.

Dessutom tog jag och röjde i klädskåpet för ytterkläder. Sorterade ut flera par av mina skor, tvingade maken och storebror att göra lika så och till sist sorterade jag in mina skor igen. Städat och fint är det ingen, inte ens jag själv, som ser hur mycket jag har som aldrig används. 

Men varför kasta när jag har skapat plats 😜 tänk om jag ångrar mig.

Iaf så meddelade jag maken, om han en dag är väldigt rastlös, så får han gjärna bättra på väggarna med lite ny färg.

Undrans om det kan bli innan Jul…

Kommentera

