Tidsoptimist

Jag är gift med en obotlig tidsoptimist, bara att gilla läget och göra det bästa av situationen.

I veckan skulle vi på utvecklingssamtal på skolan med lillebror. Dagen innan hade vi lite diskussioner om när vi behövde köra hemifrån och hur lång tid de olika morgon momenten tar. 

Ganska oense….

Det känns inte vidare bra i mitt mammahjärtat när jag måste skynda på sonen vid frukost, vid toalett bestyren och vid påklädnad. 

Inte känns det vidare bra iheller när man svänger in på skolans parkering med bara två minuter tillgodo och man skall plocka med sig lillebrors ryggsäck, gymnastikpåse, halvätnamorgonmacka, cykelhjälm, handväska, noteringsboken och så skall lillebrors cykel hängas av från bilen, ställas i cykelställ och låsas, vidare in i kapprummet och hänga upp sonens ryggsäck o gympapåse, få sonen att ta av dig, lägga undan cykelhjälmen och allt medans lillebror bara måste samspråka med kompisarna som han inte träffat sedan IGÅR.

Börjar jag dagen så stressad så fortsätter den känslan hela dagen även om jag har en lugn dag för övrigt.

Behöver jag säga att jag älskar att komma i tid, hellre lite extra så jag hinner slå mig ner en liten stund?

Hur är du?

One thought on “Tidsoptimist

Kommentera

