En ledig dag

I går hade tre av fyra familjemedlemmar ledigt, barnen hade studiedag och jag hade min vanliga lediga onsdag.

Skönt att skrota runt där hemma i sin egen takt. Vi åt dock frukost med maken, tände ljus och njöt av grepfrukt till frukost.

Medan barnen återvände till sina varma sängar med antingen dator eller padda med sig så valde jag en match med gåbandet och en dusch. Härligt att ha det gjort så tidigt.

Vi stärkte upp oss lite med fruktstund och lyxade till bananen med både chokladsås och strössel, för att sen anta utmaningen att rensa storebrors garderob. Gick enkelt, han gjorde det typ själv och vi var överens hela vägen. 

Lite plock här och där, dammsugning, läseboksläsning och så tid för lunch.

Vidare till frisören med lillebror, storebror kom strax innan lillebror var färdig och medans han klipptes drog jag och lillebror vidare till simskolan. I dag var det visst en bra dag eller åtminstone en dag då simskolekedaren lyckades övertala och peppa till märke. Lite ointresserad för att kämpa men himla nöjd och stolt när han får sitt märke.

Silver pingvinen innebär 

  • Hoppa från kant
  • Hämta föremål på botten
  • 10m simning
  • Flyta 10sekunder

 

Välkommen hem till oss lilla Silver pingvin. 

När vi kom hem var klockan 4 och jag tog mig en välbehövlig paus, en kopp kaffe och så dagens post och reklam, några djupa andetag och sen dax för middag.

Medan mannen plockade undan efter maten tog lillebror och jag på oss, traskade iväg för att plocka kastanjer.

 

Det blev en del, en del att rensa och attans vad man sticker sig när skalen skall av. 
Mannen hade lovat lillebror glass om han kom hem med simmärke så det fick vi ju oxå klämma in.

Den där lugna lediga dagen var lite allt annat än lugn och ledig men vi fick bockat av mycket på vår att göra lista och må bra konto, skönt när det är klart.

Kommentera

