Ekologisk hårvård

I går besökte jag frisören. 

Har sedan en tid tillbaka vetat att det finns en eko reko frisör i närheten och med tanke på min allergi i mångt och mycket, har jag funderat på att prova. 

Sagt och gjort i går.

Alltid spännande att prova något nytt och tyckte väll att allt gick hyfsat bra….tills jag kom hem ja.

Tråkigt när man måste hem direkt för att tvätta av överskottsfärg, tycker faktiskt att frisören skulle gjort det när jag låg där i vasken. Ni vet vid hårfästet i pannan, tinningarna och på, i och bakom öronen. 

Detta var den enda eko reko frisören på ett för mig lagom avstånd och jag var verkligen berädd på att byta frisör – men jag tänker faktiskt inte besöka den här frisören mera och inte heller rekommendera.

Någon som vet om och var på nätet man kan köpa hemmafärg i eko reko stil?

Kommentera

