Negativ

Jag är inne i en negativ period, fokuserar bara på allt negativt, ser bara negativt och känner mig bara negativ.

Uärk, kräker på mig själv.

Gjorde ett tappert försök i går till positivit tänkande.

I måndags gjorde mannen och jag veckans matsedel och skrev ner en handlelista. Tisdag kväll skulle vi handla när barnen var på scouterna, perfekt, planerat och kan inte bli bättre.

I går kom jag hem från jobb. Mannen hade jobbat natten och sovit under dagen men när han vaknade hade han tagit beslutet att själv åka och handla. Detta skulle ju klart gjort mig överlycklig, tid för roligare sysselsättning.

Nix! Irriterad för att jag inte fick nya nötter i nöt/godisskålen. Irriterad för att jag inte fick ingredienserna till min hemrörda salladsdressing och andra grönsaker till min tänkta lunch. Irriterad för att lillebror inte skulle få sin drick yoghurt till fikan innan simskolan.

Det stod ju inte på listan, jag vet ju det. Vissa saker vara finns i mitt huvud och har jag inte fått ner det på papper då blir det ju så här. Det är ju ingen som har dött och ingen kommer att bli allvarligt sjuk men ja jag vet jag fukuserar för mycket på det negativa.

O nej, denna gången kunde jag hålla mig, jag sa inget, men…..

2 thoughts on “Negativ

  1. Aj då, jobbigt när man är inne i en sån period. Blir ju dessutom lätt en sån negativ spiral, att allt känns bara värre o värre. Hoppas den positiva känslan snart kommer flygande! helgen är snart här, kanske det kan liva upp lite 🙂

Kommentera

