Jag behöver kökshjälp

Japp just nu behöver jag hjälp med mitt kök som ser ut så här.

 

Köket är ca 7år gammalt, det är för nytt för att bytas och för gammalt för att få till fler dörrar alt lådfronter i samma solblekta ek. Dessutom är jag nöjd och vill inte byta.
Problemet jag har är dessa två lådsektioner mellan vask och spis.

  
När vi planerade köket, planerade jag med två hurtsar med vardera 5lådor i, men då jag i tanken inte hade fyllt alla lådorna så valde jag en sektion med bara tre lådor. 

Lägger över skulden på Ikea folket som gjorde mig osäker 😉

I alla fall så irriterar det mig enormt mycket, jag ångrar mig, vill ha de där fem lådorna som det inte blev. Även om luckorna finns kvar så kan jag ju inte komplettera köket med dem då de inte kommer ha samma ek nyans.

Så till mina frågor. 

Vad tror ni om att sätta in en hurts med svarta luckor/lådor?

Skall den svarta vara där det i dag finns 5 eller där det i dag finns 3 lådor?

Blir det ett lugnare intryck om de svarta lådorna smälter ihop med spisen eller skall det vara lite ek däremellan?

Beslutsångest delux.

4 thoughts on “Jag behöver kökshjälp

  1. Du har ett jättefint kök! blir grymt avis 🙂
    Jag tycker absolut att du kan sätta in en svart hurts och vore jag dej skulle jag ta den precis bredvid spisen.
    (jag vet att jag är hopplös på att blogga MEN det händer härliga livsomvälvande saker hos mej just nu så jag har det BRA)

Kommentera

