Helgen

Den gångna helgen var tänkt till shopping och trädgårdstömning. Inget av det blev det.

För att kunna plocka undan trädgårdsmöbler, parasoller och sommarleksaker behöver man plats och platsen var belamrad med gammalt, bra att ha.

Jag drog iväg med maken till det långväga garaget och så röjde vi. Vi fyllde ett helt släp med framför allt saker från barnen. Saker jag i omgångar har försökt att sälja och saker som kan vara bra att ha, om i fall att. Nu åkte allt på släpet.

I dag måndag skall maken tömma släpet och hjälp mig hålla alla tummar o tår för att han verkligen kastar allt. Inget med hem igen. Han har nämligen någon form av samlarmani och separations ångest, inte bra.

Nix det känns inte bra att kasta allt detta men allt tar energi från oss, när det är rörigt, man får inte plats och inte sålt det. Ja då är det nöd och tvunget att jag gör mig av med det så här.

När röjningen var fixad, tömde jag trädgårdens blomkrukor på sommarens nu vissna blommor, häktade av några av uterummets glasdörrar och ställde mot ett plank, skurade bort glasfärgen jag dekorerat med för att vi inte skulle gå igenom glasdörrarna så som lillebror gjorde förra sommaren. Ja så åkte även duschdörrarna av och blev sanerade ute och inomhus fixade maken duschen med klorin, kan behövas i bland.

Så var det då shoppingen som fick stanna av då det var barnbidragshelg, för mycket människor ute för att vara behagligt. 

Vi stannade hemma och fixade med lite av varje. Barnen kunde vara med kompisar istället, det älskade dom.

I bland blir det inte som tänkt men super bra ändå.

Kommentera

