Är jag känslig?

I går när jag hämtade hem lillebror från skolan fick jag ju först vänta på honom för han hade inte tid att gå hem just då, undertiden pratade jag lite med personalen.

Så stod vi i kapprummet och tog på oss när han säger -aj! Var försiktig med min rygg. Jag kasade i trädet och har skrapar ryggen.

  
Jag är fullt medveten om att skador tillhör livet, ibland stora och ibland mindre och detta är en mindre vardagsskada, men jag blir lite besviken när personalen inte berättar.

Visst hade sonen berättat för dem men de stod ganska frågande till det här med om något händer under helgen, tänker infektion, han får ont invändigt eller om han ev slagit huvudet något mm, då vill jag att de vet och att det kan göras en skade rapport.

Men framför allt vill jag att de meddelar mig så att de vet att jag vet och jag vet att de vet.

Men det är kanske för mycket begärt?

One thought on “Är jag känslig?

Kommentera

