Titta han simmar

och jag håller andan och kämpar med lyckotårarna.

I går började simskolan. Hade helt glömt bort det så jag hade inte förberett lillebror på att det var simskola. Glädjen över att se mig tidigt i skolan förbyttes ganska snabbt till en sorsen min när jag berättade.

Utanför simskolan solade vi oss i höstsolen medans han åt sitt mellanmål, smörgås och drickyoghurt, innan vi gick in.

Väl på plats, kände jag att jag skulle nog se till och försvinna ut från simhallen medans han simmade och så jag berättade för honom var jag tänkte vara. När jag sen smyger in, några minuter innan det är dax att sluta, ser jag honom i djupa bassängen, simmandes från ena kortsidan till andra och tar endast tag i simläraren på mitten. Alltså 12+12meter och han simmar så fint och ordentligt.

Han var sjukt nöjd med dig själv efteråt och nästa vecka skall vi ta märken – Silver pingvinen.

Kommentera

