Fotsvett

Sitter på jobb.

Tyckte det smög på sig en lukt av fotsvett. Började bli orolig. Det var ju bara jag i rumet. Tänkte, tänk om någon kommer och märker lukten…

Akrobatiserade mig ner med näsan till fötterna, först den ena foten sen den andra foten. 

Nähä! ….. Skorna då?

Lyfte upp dem, likt fötterna, en i taget. Insåg att det inte heller var de som luktade.

…eller var det fel på min NÄSA som inte kan lukta?

Behövde skriva ut ett dokument och gick ut i korridoren till skrivaren. 

Passade på att sniffa….

Det luktade där med. Det luktade i de andra rummen med.

Jag drog en lättande suck…..det VAR INTE JAG som luktade.

På lunchrasten gick jag en runda utomhus, en runda bort till brevlådan och då blev jag varse om lukten…

GÖDSEL 

Alltså! Det där med kroppslukter….det sätter en ur kurs direkt.

One thought on “Fotsvett

Kommentera

