Tvära kast i tanken

Jag har blivet lite biten i tanken av att gå på mitt gåband. I måndags gick jag och så ville jag ju gå i går oxå men så kom jag på att det var tisdag, lillebror skulle till scouterna. Vid sådant tillfälle är det bättre när man är två och kan åtminstone dela upp det där med att följa med.

Det var liksom bara att släppa taget och inse att det inte skulle gå, jag hinner helt enkelt inte.

Så vid middagsbordet äter jag ordentligt. Det var gott. Fläskpannkaka, det var ett tag sedan. Vi börjar prata om kvällen och storebror säger att han vill ju med, med till scouterna och det tycker ledarna ju är toppen.

Så vet ni, storebror fixade så jag kunde gå på bandet, för han skulle ju precis som lillebror både dit och hem igen.

Fick dock dåligt samvete strax innan de kom hem. Ja rent av ont i magen. Himlen blev svart, öppnade sig rejält och det kom några mindre knallar.

Killarna fick värma sig med vars en varm dusch sen en macka och varm oboy. Mysigt att höra på dem vilka upptåg de haft för sig, tillsammans, utan mig.

Kommentera

