Lugna dagar eller fullt ös…

…vilket man nu vill.

Maken har dragit iväg som busschafför åt några svenska poliser som skall vara med vid fotbollsmatchen i Frankrike/Paris mot Sverige.

Därmed har jag och barnen lugna dagar som jag skall styra upp. Känns lite konstig, annorlunda och tufft när man annars är två, men det brukar vara ganska lugna dagar.

Jag fick möta upp storebror utanför biblioteket under eftermiddagen, överlämna lite mellanmål, som drickyoghurt och macka, eftersom han inte skulle komma hem förrän sent. Han har börjat en kurs om filminspelning och han kan knabbt vänta till nästa gång. Lycka med andra ord.

Lillebror hämtade jag hos en kompis, drog hem, LUSKAMMADE, lagade mat och läste läxa.

Och vet du!? Jag tog fram och fällde ner mitt gåband och tillbringade 30 min på det i dag, några rörelser efter det, en dusch och sen välförtjänt soffhäng till Sofias Änglar på Tvn.

Kommentera

