Med livet som insats

I bland har man änglavakt även om man inte tror det. 

Ett av helgens och trädgården måsten var att klippa häcken. 

Maken kan inte klippa då hans armar inte är helt ok, sedan hans skador där, så det ligger på mig.

Och jag orkar inte så mycket jag i heller då mycket skall klippas i huvudhöjd på mig. Alltså får vi ta det i omgångar.

När jag hade klippt hälften av dagens arbet så stannade häcksaxen, så gjorde även poolens pump. Det var ju helt klart att strömmen tog slut.

Efter mycket lokaliserande kunde vi konstatera ett kabelbrott, halft avklippta trådar på kabeln som jag använde.

Och nej! Det vart inte jag. Det var alldeles för nära maskinen för att kunna vara bladet som kommit åt.

Känns, så där, när man inte vet när, vad, vem som gjort det, men extremt tacksam för att jordfelsbrytaren gjorde sitt jobb.

One thought on “Med livet som insats

  1. Åh det var tur i oturen ❤ Här kapade vi ner häcken helt i år, så nu hoppas jag klarar mig undan häckklippningen ett par år… Ha en fortsatt fin vecka! KRAM

Kommentera

