Hemgjord jordgubbsglass

Berättade ju igår om Marshmellowsglassen som blev Minilinsglass istället och att jag tagit undan lite grundglass.

Alltså! Jag fyllde en liten kopp med grundglass och blandade i två tsk av min hemgjorda jordgubbssylt.

 

Det var svårt att dela på fyra men vi gick nog vars tre fyra tsk att smaka på.

Och den var himmelskt god kan jag lova. Måste helt klart testa den i större mängd. Jag älskar ju jordgubbssylt så det är kanske inte så konstigt men jag har medhåll från familjen.

5dl hårt vispad grädde blandas med en burk 400g kondenserad mjölk. Blanda i jordgubbssylt efter smak. In i frysen några timmar, jag brukar göra glassen dagen innan.

One thought on “Hemgjord jordgubbsglass

Kommentera

