Hamburgare

Hamburgare behöver ju inte vara skräpmat om man ser till att fixa både dem och tillbehören själv.

 

I somras köpte jag en hamburgerpress, kanske onödig men jag tycker den är bra.

Botten ställde jag på vågen, la på så mycket kött som jag vill ha på och så tryckte jag med överdelen. Fin fina hamburgare.

100g tyckte jag blev lite tunt och svårhanterade. Jag valde 120gram då vi tyckte att 150gram var för mycket. Jag packade dem i påsar med mellanläggspapper mellan och så in i frysen. 

Vi får se vad vi tycker om storleken när det är dax att grilla. Bara att ändra till nästa gång och vill man kan man alltid göra lite olika och mera personliga storlekar.

2 thoughts on “Hamburgare

Kommentera

