Konsten att NJUTA…

….utan att bli stressad.

Kan du det?

I går när jag kom hem och hade hämtat lillebror på fritids, bestämdes det att mannen skulle köra i väg och kompletterings handla lite.

Jag fick möjligheten att kasta mig i poolen och koppla av undertiden. Alltså jag doppar mig ju bara men det är ju så ljuvligt och sen njuta i solen, guppandes på luftmadrass fåtöljen. 

Jo! Men visst njuter jag. Jag får dåligt samvete om jag INTE tar tillfälle i akt och tillåter mig njuta men får oxå dåligt samvete för allt det jag inte hinner med inomhus.

När det är fint väder så skjuter man undan så mycket eftersom vi inte är bortskämda med det fina vädret. Vi behöver ju SOLENS stålar.

Men som sagt det stressar mig oxå. Hur hanterar du det?

När mannen kom hem med det inhandlade tillät han mig att fortsätta njuta, där guppande i solen, medan han och barnen fixade kvällsmaten.

Kommentera

