El avtal

I går när jag läste nättidningen blev jag varse om att jag behövde kolla av vårt elavtal. Det vi tecknade måste ha gått över till något nytt och det är ju viktigt att INTE ha ett tillsvidare avtal, då det är ca 30% dyrare.

Bildresultat för el

Jag googlade och tog mig fram till Compricer och gjorde en jämförelse. Lite sur faktiskt för där står att priset på MITT elbolag är 62 öre/kWh men vi betalar 67 öre/kwh. OCH betalar en månads avgift på 49kr.

Klart jag ringer dit, frågar och blir informerad. Vill ändra till det billiga som finns på Compricer men se det går bara till NYA kunder. Klart jag förstår att man vill locka nya kunder men vi gamla då, vill de inte ha kvar oss????

Hon jag pratar med säger helt krasst att elmarknaden ser ut sådan att det är fördelaktigare för kunden att byta elleverantör än att stanna kvar.

Jag letade upp en ny elleverantör och om kreditupplysningen godkänner oss byter vi till nytt elbolag i september. Med den elförbrukningen som jag räknat på kommer vi att spara ca 1350kr och genom att vi då inte har månadskostnaden på 49kr kommer vi där att spara 588kr, totalt 1950kr för nästa år. De pengarna kan vi ha roligare för.

Nästa sommar gör vi om proceduren…..måste bara skriva in det i kalendern.

Vilka fler avtal kan man kolla av så lätt?

Kommentera

