En cykeltur

I går på eftermiddagen somnade jag på soffan, maken väckte mig när han kom hem. Så galet trött jag var. Fixade lite mat och så bestämdes det att vi skulle cykla en runda. Jag var inte alls sugen men var ju inte heller sugen på något annat, så vad hade jag att förlora.

Cyklade ut till ett område som håller på att fixas till nytt bostadsområde. Rekreationsområdet är färdigt men bostadshusen lyser med sin frånvaro. 

 

Helt plötsligt frågar lillebror varför det finns så många påsar? Vi tittar och letar, tillslut när vi ser vart han tittar kan vi medela honom om att påsarna är fåglar som slagit sig ner på marken och vilar.

Så tokigt och som han skrattade åt sig själv.

På väg hem fick vi ju stanna till vid en lekplats för lite lek.

 
Önskade nästan att vi haft med en liten fikakorg men klockan var redan 19,30 så det var snart dax att cykla hem.

En ljuvligt kvällstur och soffan fick vänta.

Kommentera

